Hibrid LifeHacker

Szűcs Gergő - Metorika - Hibrid Lifehacker

A szónoklás terminátora, kommunikációs svájci bicska, szabadúszó kommunikációs szakember, az arisztotelészi retorikai modellt követő tréner, METU oktató, TEDX előadó, a SZIGET Nagyszínpad házigazdája, és még sorolhatnánk estig Gergő végtelen kalapjait. Nem hiába hívtuk el a vérbeli lifehackerek sorába!

Kúlság folyik az ereiben és talán nem mondunk el nagy titkot azzal, hogy a harmincas éveiben járva  Gergő keresi az útját, önmagát, csatlakozik rá másokra, főleg ha vintage sneaker-ben hódítja a másik fél is a nagyvilágot. Hogyan indult el az online jelenléte? Filterezett képekkel nyomta meg a START gombot az Instagramon. Nem tartalomgyártói ambíciók vezérelték, inkább egyfajta vizuális naplóként tekintett az exsöröző applikációra. Ekkor 1on1 fejlesztéssel foglalkozott. Az ügyfelek között olyan nagyobb követőbázisú influencer is megfordult, mint Kárpáti Rebeka, vagy Sydney van den Bosch, de akadt köztük retorikára kiéhezett nőgyógyász, sales szakember, vagy felsővezető is.

Ma már Szűcs Gergő a nano influencerek sorait bővíti. Szakértőként retorika fejlesztési eszközöket tanít egyéneknek, csoportoknak. Olykor előveszi geek énjét a szekrényből és akkor God of War-ban mártózik meg nyakig (de természetesen a haja akkor is tart), és Marvel kártyagyűjtemény simogatás megy. Erős személyiség. A karizmatikus Gergő a dominancia spektrum mindkét végén megélte. Volt már nagyhangú menő srác, de a csúfolt személy is. Alacsony a monotonitás tűrő képessége, konkrétan belepusztul, ezért volt nagy megváltás számára a Facebook Live. Minőségi kukkolási élménynek hívja. Bizony. Mindannyian kukkolók vagyunk a nap végén, passzív tartalomfogyasztók, akik elhúzzák másoknál a virtuális függönyt és benéznek mások estéibe.

MIT MOND SZŰCS GERGŐ SZAKEMBER ÉNJE A PÁRHUZAMOS ONLINE VILGÁRÓL?

Szűcs Gergő elmondása szerint az, aki a szexualitásával, lifestyle bloggerként gyárt tartalmat és szerez követőket, az a „patosz” tartalomgyártó, a „logosz” tartalomgyártó pedig az, aki szakemberként tanít valamit, mint Farkas Flóra transformatív coach. Az „étosz”már más tészta. Ez a tészta a brand bemutatásával, a hétköznapokkal foglalkozik. Ugyanakkor mindenkire igaz, aki a social mediában kommunikál, hogy egyfajta önvédelmi folyamatot visz végbe, szublimál.

Nemcsak a szánkkal kommunikálunk, hanem a megjelenésünkkel, a meta kommunikációnkkal, a történetmeséléssel, hadonászunk a kezünkkel, meg „úgy” nézünk, és e mellé párosulhat a dekoltált felső a kibuggyanó szőrzet és sok minden más is. Így manipuláció – provokáció – inspiráció hármasból nyomogatjuk a gombokat. Vajon a domináció hova tartozik?

MILYEN KÖNYVET AJÁNL?

Afilozofikus gondolatcsírákban gazdag „Kis könyv a nagy erényekről című könyvet André Comte-Sponville-től.

Ha szeretnétek megtudni, mit jelent az arisztotelészi erény-etika, vagy hogy hogy élte meg Gergő a kiégést, akkor kattanj rá a hanghullámokra! Ha kiéheztél a retorikára, akkor pedig látogass el Szűcs Gergő weboldalára és hallasd a hangod!

Related Podcasts
Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szűcs Gergő - Metorika - Hibrid Lifehacker